1. הבית – מקום עבודה לכל דבר ועניין
יש לארגן "משרד" מסודר וקבוע. ה"משרד" אמור לשקף את כל הצרכים הרגילים. אם אתם רגילים לעבוד עם 2 מסכים, התקינו 2 מסכים.יש להכין ציוד משרדי לפי הצורך, מקום אחסון לניירת, כסא נוח לישיבה מול מחשב וכדומה.
2. מקום עבודה – כמו מחוץ לבית
צריך להיות ברור לשותפים למקום המגורים שה"משרד" הוא מקום עבודה. לא מפריעים, לא פולשים. כשאנחנו ב"משרד" אנחנו כביכול לא בבית.
3. שעות עבודה
יש להגדיר שעות עבודה לפי הצורך. בשעות אלה יש להיכנס ל"משרד" ולעבוד בדיוק כמו שהיינו עושים מחוץ לבית. יש להקפיד לא להפוך את שעות העבודה ל 24/7. קל מאד להגרר לעבודה בלתי נפסקת ויש להציב גבולות לעצמנו.
4. הופעה ולבוש
יוצאים לעבודה ב"משרד" מדוגמים, מגולחים (למי שמתגלח), לבושים בבגדים של "בחוץ" ונעולים בנעליים מתאימות. טרנינג ופיג'מה אינם בגדי עבודה. צריך להבין שחלק מהעבודה היא תקשורת ב ZOOM או באמצעים דומים והשותפים לשיחות רואים אותנו.
5. תקשורת
יש לארגן ולגבש אמצעי תקשורת לבעלי העניין (לקוחות, עמיתים, מנהלים, כפיפים) שבאה להחליף את התקשורת הפיזית לה היינו מורגלים. כדאי להכין גיבוי וחלופות למקרים של ניתוקים שכן רשת האינטרנט מאד עמוסה בתקופה זו.
6. הפסקות
כמו במקום עבודה "רגיל". יש לצאת להפסקות בזמנים קצובים, להכין כוס קפה/תה/מים או לצורך ארוחות בוקר/צהריים. התייחסות נוספת לארוחות, בסעיף הבא.
7. ארוחות – מכינים מראש
שעות העבודה ב"משרד" מוקדשות לעבודה. ארוחות מכינים מראש ולא בזמן העבודה. במועד הארוחה יש להקפיד לא לאכול ב"משרד" אלא בפינת האוכל הרגילה כדי לא לערבב ארוחות ועסקים.
8. מדיה אלקטרונית - OUT
בשעות העבודה שהוגדרו צריך להשתדל להתנתק מחדשות, טלוויזיה, פייסבוק, אינסטגרם ומשאר גורמים מסיחי דעת. חשוב לסייע ליכולת הריכוז וההתמקדות בפעילות השוטפת.
9. פיצוי וחיזוק
בסוף יום עבודה מגיע לכם ממתק/כוסית יין או כל פינוק אחר שיציין את סגירת יום העבודה בסיפוק. צריך לקבל הרגשה שיום העבודה נגמר ומתחיל הפרק של ההתרווחות והנחת . כאן בהחלט יכולה לבוא צפיה בטלויזיה או במדיות החברתיות.
10. שינה - כלי עבודה חשוב
יש להקפיד על שעות שינה מתאימות כדי שלא נהיה עייפים ליום העבודה מחר. הקפדה על שעות שינה תאפשר לנו לשמור על מסגרת הזמן של העבודה בעירונות ובחדות מספקת.
אמנון מרגלית
מנהל שירות, איכות ומצוינות ארגונית עם ניסיון של כשני עשורים בתחומי ניהול מרכזי קשרי לקוחות. מומחה בכיר בתחום איכות ומצוינות .בוגר ניהול עסקי בכיר בפקולטה לניהול באוניברסיטת ת"א. מוסמך האיגוד הישראלי לאיכות כמנהל מערכות איכות . שופט בתחרויות האגודה הישראלית לצוותי שיפור ושש סיגמא וחבר הנהלת האגודה. מוסמך מכון תפנית (האוניברסיטה הפתוחה) לתחום דיני העבודה ולניהול הדרכה בארגונים.